Комерційні безпілотники DJI Enterprise розроблені для задоволення вимог наших клієнтів, які часто використовують свої дрони в екстремальних умовах. Серед найскладніших з цих місій є ті, що відбуваються на великій висоті та взимку. Від пошуку та порятунку в горах до зйомки для картографування віддалених районів, зимова погода та низькі температури є головним викликом як для пілотів, так і для БПЛА.
Спiвробiтники DJI Enterprise підготувала цей посібник, щоб допомогти вам краще справлятися з польотами та обслуговуванням безпілотників у суворих зимових умовах. Ми розглядаємо поширені проблеми з дронами, спричинені холодною погодою, та поради, яких слід дотримуватися до, під час та після польоту, щоб безпілотники працювали надійно та безпечно.
Поширені проблеми з дронами, спричинені холодною погодою
I. Низькі температури шкiдливi для батарей дронів
Дрони DJI живляться від літієвих батарей. Температури нижче 15°C збільшують внутрішній опір акумулятора, що призводить до зменшення його розрядної ємності та збільшення падіння напруги під час розряду. Під час польоту, якщо напруга акумулятора значно падає (при напрузі акумулятора в одному елементі батареї менше 3 В), дрон не зможе підтримувати високу швидкість польоту при максимальній тязі. Якщо продовжувати літати з низьким рівнем заряду акумулятора, ризик випадкового збою живлення зросте.
II. Сильний холод і сніг можуть призвести до помилок системи управління польотом
Система управління польотом складається з набору чутливих приладів, включаючи вiзуальнi датчики, ультразвукові датчики та IMU (який, в свою чергу, включає гіроскоп, термометр, акселерометр та барометр). Сніг і лід можуть закрити або заблокувати ці датчики і вплинути на систему управління польотом. Крім того, відбивна здатність снігу та різкі перепади температур можуть вплинути на дані навколишнього середовища, зібрані цими датчиками, що також може вплинути на нормальну роботу системи управління польотом.
III. Коливання температури впливає на продуктивність корисного навантаження
Коли температура і вологість робочого середовища змінюються, об’єктив камери може запотівати, що впливає на якість зйомки.
При попаданні в тепле приміщення з холодного зовнішнього середовища невеликі крапельки води на поверхні корисного навантаження можуть конденсуватися, проникати в корпус та пошкоджувати електронні блоки.
Холодне середовище прискорює старіння гуми демпфера підвісу, а також затвердіння амортизуючого мастила. Це може вплинути на якість демпфування підвісу та потенційно призвести до тремтіння зображення.
Інструкції з експлуатації та технічного обслуговування безпілотників взимку
I. Підготовка до зльоту
А. Повністю зарядіть акумулятори
Переконайтеся, що ваші акумулятори були повністю заряджені перед зльотом, і переконайтесь, що напруга акумулятора є нормальною.
Б. Попередньо прогрійте батареї
Заздалегідь використовуйте попередній нагрівач батареї або ввімкніть батарею, щоб розігріти батарею до температури понад 15°C, зменшуючи тим самим внутрішній опір батареї.
В.Очистіть будь-який лід та сніг на своєму безпілотнику
Очистіть сніг та лід на поверхні дрона. Якщо на поверхнях датчиків виявиться рідина, негайно витріть їх насухо, щоб запобігти замерзанню через низькі температури в повітрі.
Г. Прогрійте дрон
Увімкнувши ваш дрон, прогрійте його приблизно 1 хвилину перед зльотом, щоб забезпечити нормальну роботу різних датчиків. Якщо лінза з корисним навантаженням запотіває, увімкніть літак, щоб його попередньо нагріти та розсіяти будь-яку водяну пару на лінзі.
II. Поради щодо польоту
А. Прогрiвайте перед полiтом
Відразу після зльоту почекайте приблизно хвилину щоб повністю розігріти акумулятор.
Б. Уважно стежте за зміною рівня заряду акумулятора
Уникайте польотів на дронi, коли у нього низький заряд акумулятора, і зарезервуйте більше енергії акумулятора ніж у звичайних температурних умовах для повернення додому.
В. Лiтайте плавно та тримайтеся обраної висоти
Щоб запобігти раптовому падінню напруги акумулятора, уникайте тривалого часу польоту на високої швидкості при максимальній тязі.
Г. Остерігайтеся змін в обстановці польоту
Уникайте польотів у середовищах, які зазнають різких температурних змін, щоб запобігти появш проблем безпеки, таких як помилки датчиків та обмерзання компонентів. Крім того, щоб зберегти коректну роботу візуальних датчиків, уникайте польоту на невеликій висоті (в межах 5 м) над товстим шаром снігу.
Д. Літайте відповідально
Зверніть увагу на інформацію про екстремальну погоду, таку як сильний холод та хуртовини. Якщо програма польоту видає повідомлення про помилку щодо безпеки польоту, негайно посадіть дрон.
III. Зберігання та обслуговування після польоту
А. Негайно протирайте дрон, щоб він залишався сухим
Різниця температур при попаданні в тепле приміщення із холодного зовнішнього середовища може призвести до утворення конденсату на поверхнях дронiв, таких як батареї та лінзи. У цей час негайно витріть і висушіть дрон, щоб запобігти пошкодженню його електронних компонентів.
Б. Зберігайте дрон безпечно
Після завершення місії поверніть свій безпілотник у захисний футляр і зберігайте його в сухому приміщенні при постійній температурі від 5 до 20 ℃. Уникайте зберігання дрона під прямими сонячними променями.
В. Виконуйте регулярні перевірки та технічне обслуговування
Робочі середовища з низькою температурою прискорюють старіння та пошкодження певних компонентів. Проводячи регулярні професійні перевірки безпілотника, будь-які основні проблеми можна виявити та вирішити на ранніх термінах, забезпечуючи безпечну та ефективну роботу безпілотників взимку.
Поради щодо холодної погоди для пілотів
Пілоти повинні вдягати достатньо теплий та вітрозахисний одяг під час роботи в холодних умовах. Під час польоту в крижаному або засніженому середовищі пілоти можуть носити сонцезахисні окуляри, щоб запобігти пошкодженню очей, спричиненому відбиттям світла.
Який найкращий безпілотник для польотiв взимку?
Суворі умови вимагають надійних безпілотників. Matrice 300 RTK був розроблений для безпечної роботи навіть у найскладніших умовах. Для забезпечення надійності та довговічності в холодну погоду M300 RTK пройшов суворі лабораторні випробування на атмосферну стійкість. В таблиці нижче зазначено, які види випробувань пройшов M300 RTK.
Назва тесту | Тестова температура | Методи | Кількість тестових зразків |
Тест на зберігання при низькій температурі | -4°C | M300 RTK зберігався протягом доби | 40 |
Запуск включення при низькій температурі | -25°C | M300 RTK та акумулятори зберігаються протягом 2 годин, після чого вмикаються та вимикаються. Повторено кілька разів. | 20 |
Работа при низьких температурах | -25°C | M300 RTK літав безперервно протягом 24 годин | 20 |
Тест циклiчної змiни температури | -25°C/55°C | M300 RTK безперервно літав протягом 72 годин | 20 |
Тести польотiв при низьких температурах | -25°C | M300 RTK та батареї зберігалися протягом 2 годин, а потім був зроблений тестовий політ. Повторено кілька разів. | 10 |
Випробування на зберігання при низькій температурі (з футляром) | -40°C | M300 RTK зберігався протягом доби | 10 |
Безпечний політ з сервісним обслуговуванням від DJI
DJI надає рішення з періодичного технічного обслуговування, спеціально розроблені для дронів корпоративного рівня, включаючи перевірки компонентів, встановлення нових версій ПЗ і калібрування, глибоке очищення і заміну компонентів. Ці послуги охоплюють весь життєвий цикл дрона, тому ви завжди можете бути впевненi в його безпецi та працездатності. Зверніться в рекомендований сервісний центр DJI | QUADRO.service і дізнайтеся про умови.